Μάρκος Τσουκαλάς: Οι καβοδέτες παίρνουν ένα ψίχουλο από το καρβέλι
18/05/2023
«Για να μπορέσει κάποιος να γίνει φορτοεκφορτωτής μπαίνει στο Α’ μητρώο και μόλις κάνει 180 ημερομίσθια με την επίβλεψη του σωματείου ανεβαίνει κατηγορία και εντάσσεται στο Β’ μητρώο. Ακολούθως, και μετά από 150 ώρες εργασίας, δίνει γραπτές εξετάσεις για να πιστοποιηθεί. Στη Ζάκυνθο αυτή τη δουλειά την κάνουν 38 άτομα.
Σε ό,τι αφορά την καβοδεσία των πλοίων, αυτή γίνεται από τους πιστοποιημένους φορτοεκφορτωτές, ώστε να αποφεύγονται τα ατυχήματα, διότι υπάρχει επικινδυνότητα.
Στο νησί μας ένας ναυτικός πράκτορας ασχημονούσε και έβριζε τους συναδέλφους, μην αφήνοντάς τους να καβοδέσουν σκάφη και λάντζες κρουαζιεροπλοίων.
Φτάσαμε στο σημείο να ζητήσουμε την παρέμβαση του Λιμενικού, διότι πήρε τους κάβους τη στιγμή που υπήρχε μεγάλος κυματισμός. Τρέξαμε και ασφαλίσαμε τη λάντζα. Έβριζε και έσπρωχνε όμως, συνεπώς οδηγήθηκε στο αυτόφωτο. Το δικαστήριο του επέβαλλε ποινή φυλάκισης έξι μηνών.
Μέσα στο δικαστήριο δε, χαρακτήρισε καρτέλ το σωματείο, προκαλώντας ακόμη και την αντίδραση του Εισαγγελέα της έδρας.
Επειδή υπάρχει μεγάλη παραπληροφόρηση με τις τιμές της καβοδεσίας, σας λέω ότι παίρνουμε μόνο 4 ευρώ για κάθε λάντζα, ποσό που προσαυξάνεται στα 5,5 ευρώ, λόγω του φόρου 35% που αποδίδουμε στο κράτος.
Κάναμε διαπραγμάτευση και ήρθαμε σε συμφωνία με όλους τους ναυτικούς πράκτορες στη Ζάκυνθο, εκτός από εκείνον που καταδικάστηκε για την συμπεριφορά του.
Από το 2017 οι τιμές είναι ίδιες. 250 ευρώ λαμβάνουμε όλα αυτά τα χρόνια για τα κρουαζιερόπλοια και τα υπόλοιπα χρήματα (35% φόρος) πάνε στο κράτος.
Όποιος έρθει στο γραφείο μας μπορούμε να συνεννοηθούμε. Ουσιαστικά, οι καβοδέτες παίρνουμε ένα ψίχουλο από ένα μεγάλο καρβέλι. Αυτή είναι η αλήθεια…».