Current track

Title

Artist

Στάθης Μαλαπέτσας
Πρόεδρος Αερολέσχης Ζακύνθου

Μέλη της Αερολέσχης Ζακύνθου αντέδρασαν με τις υβριστικές δηλώσεις του Θεματικού Αντιπεριφερειάρχη, Κ. Τσιριγώτη/ Κοντεύει να ιδιωτικοποιηθεί η αεροπυρόσβεση και πληρώνουμε υπέρογκα ποσά

02/07/2024


«Ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης, Κώστας Τσιριγώτης-Μολοντός, είχε προβεί σε υβριστικές δηλώσεις για την Αερολέσχη Ζακύνθου σε πρόσφατη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου και τη στιγμή που έκανε επερώτηση ο συνδυασμός «ΑΝΑΣΑ», τόσο για εμάς, όσο και για την Αερολέσχη Κέρκυρας.

Ο Β’ Αντιπεριφερειάρχης Κτηνοτροφίας και Αλιείας υποστήριξε πως την Αερολέσχη Ζακύνθου δεν τη χρειαζόμαστε, ότι τα 250 μέλη της είναι κορόιδα αφού πληρώνουν για να παίρνει πτυχία ο Μαλαπέτσας και κάτι τέτοια, που ουδεμία σχέση έχουν με την πραγματικότητα, διότι πλέον η ανανέωση των διπλωμάτων γίνεται από την Ευρώπη και όχι από την Ελλάδα. Υποστήριξε ταυτόχρονα ότι έχουν drones, ως Περιφέρεια, και ότι εμείς δεν έχουμε αεροπλάνο και ελικόπτερο, συνεπώς δεν μας χρειάζονται.

Τα όσα ανέφερε έφτασαν στα αυτιά μας και 60 περίπου μέλη μας ήθελαν να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη εναντίον του για συκοφαντική δυσφήμιση. Ο κ. Τσιριγώτης μας είπε ότι θα ανακαλέσει τις δηλώσεις του δημόσια και εμείς το δεχθήκαμε.

Πλέον αυτό έγινε από την πλευρά του και το θέμα λήγει, ωστόσο δηλώνουμε την απογοήτευσή μας για το γεγονός πως με αυτές τις δηλώσεις δεν αντέδρασαν ο Περιφερειάρχης και οι υπόλοιποι Αντιπεριφερειάρχες.

Θα πω λίγα λόγια για τη δράση μας: Η Αερολέσχη Ζακύνθου είναι μια πιστοποιημένη εθελοντική ομάδα πρόληψης, έρευνας και διάσωσης από το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.

Παράλληλα, είμαστε πιστοποιημένοι από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού και ως αεραθλητικό σωματείο. Από 80 Αερολέσχες που υπάρχουν στην Ελλάδα μόνο τρεις κατάφεραν να καλύψουν τα κριτήρια που έβαλε το Υπουργείο. Αυτές είναι η Αερολέσχη Ζακύνθου, της Καρδίτσας και των Σερρών.

Τα τελευταία χρόνια και εξαιτίας της Fraport αντιμετωπίσαμε προβλήματα στο αεροδρόμιο, ενώ τον Σεπτέμβριο του 2023 προσεγγίσαμε με επιστολή μας όλους τους υποψήφιους, που έλεγαν πως θέλουν να σώσουν τη Ζάκυνθο, ώστε να βάλουμε κάποια χρήματα εμείς και να μας επιχορηγήσουν για να αγοράσουμε ένα ελικόπτερο Robinson και με αυτό να κάνουμε πρόληψη, απεγκλωβισμούς, ακόμη και αεροδιακομιδές αν ο ασθενής δεν ήθελε διασωλήνωση, όμως κανένας από όλους αυτούς δεν ανταποκρίθηκε. Ούτε καν οι μεγαλοξενοδόχοι, που στήριζαν υποψήφιους.

Είχαμε σκοπό να φέρουμε φέτος ένα ελικόπτερο R44 τετραθέσιο για να επιτηρούμε κυρίως τις δυτικές ακτές του νησιού και όπου δεν υπάρχει δρόμος διαφυγής, όμως μετά τα τελευταία γεγονότα με τον κ. Τσιριγώτη αποφασίσαμε να μην το κάνουμε και να το «παγώσουμε». Εξάλλου, έχουν και drones, όπως λένε, όμως να γνωρίζει ο κόσμος ότι η αυτονομία της μπαταρίας τους είναι για να πετάνε μόλις 20 λεπτά. Τώρα λένε πως θα τις αναβαθμίσουν.

Με το R44 θα μπορούσαμε να προσγειωνόμαστε κοντά σε πισίνες και να απεγκλωβίζουμε τουρίστες, ή αν κάποιοι ήταν με γουρούνα σε δασική περιοχή θα είχαμε τη δυνατότητα να τους πάρουμε για να μη γίνει στη Ζάκυνθο ένα δεύτερο Μάτι. Υπενθυμίζω ότι στη φωτιά που είχε εκδηλωθεί στο Καμπί πριν από κάποια χρόνια, είχαμε σηκωθεί με το R22 με ανέμους 7 μποφόρ και όταν φτάσαμε εκεί έπνεαν άνεμοι 10 μποφόρ. Κατά τα άλλα, κάποιοι στη Ζάκυνθο δεν χρειάζονται την Αερολέσχη.

Στην πρόσφατη φωτιά της Αγίας Μαρίνας οι εθελοντές προσπαθούσαν να τη σβήσουν και λίγο πιο πέρα κάποιοι άλλοι χόρευαν. Σεβόμαστε τις θρησκευτικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις, αλλά υπάρχουν και όρια, ιδιαίτερα όταν καίγεται το νησί.

Σε ό,τι αφορά τη δασοπυρόσβεση θα πω ότι είδα να έρχονται στη Ζάκυνθο ιδιωτικά ελικόπτερα και τράκτορες, που μπορούν να μεταφέρουν μέχρι δύο τόνους νερό. Ταυτόχρονα, υδροληψία μπορούν να κάνουν μόνο σε υπήνεμα σημεία και όχι όταν έχουμε κυματισμό.

Δεν είδαμε να πετούν Canadair CL-515 γιατί δεν φρόντισαν να τα συντηρήσουν ή και να αγοράσουν μερικά πριν κλείσει το εργοστάσιο (αυτό έγινε το 2015).

Τα CL-215 δεν έχουν air-condition, αλλά κάποια… κινέζικα ανεμιστηράκια και οι πιλότοι δυσκολεύονται. Θυμίζω την πτώση αεροσκάφους με δύο νεκρούς χειριστές στην Κάρυστο, ενώ πριν από λίγες ημέρες παραλίγο να είχαμε νέα τραγωδία, διότι αν το χτύπημα σε πεύκο ήταν 10 εκατοστά πιο μέσα θα καταστρεφόταν το πηδάλιο κλήσεως και το αεροσκάφος θα έπεφτε.

Τα εναέρια μέσα πυρόσβεσης τα έχουν πλέον ιδιωτικές εταιρείες, οι οποίες λαμβάνουν υπέρογκα ποσά και δεν απέχουμε πολύ από την ιδιωτικοποίηση της αεροπυρόσβεσης.

Αργότερα ενδεχομένως να καταργηθεί και η Πυροσβεστική και να μας πουν ότι θα φτιάξουν ιδιωτική Σεκιούριτυ για τα δάση. Παράλληλα, να πω ότι τα ιδιωτικά αεροσκάφη χρειάστηκαν πολλές ώρες για να σβήσουν τη φωτιά στην Αγία Μαρίνα λες και ήταν η οροσειρά του Ολύμπου!

Προσθέτω πως τα ελικόπτερα πυρόσβεσης και κυρίως τα Ericsson, είναι πιο αποτελεσματικά από τα αεροσκάφη, γιατί τα τελευταία δεν μπορούν να κάνουν αιώρηση σε χαράδρες και σε άλλα δύσβατα σημεία. Γνωρίζω από ελικόπτερα γιατί συμμετείχα στην άσκηση της Frontex.

Για τις συνεδριάσεις των Συντονιστικών θα πω ότι κάθε φορά ακούμε τα ίδια και τα ίδια. Υπάρχουν πολλές παθογένειες και θεωρώ πως αυτές οι συναντήσεις πρέπει να γίνονται τον Απρίλιο και όχι τον Μάιο ή τον Ιούνιο.

Εκεί γίνεται μια ανταλλαγή απόψεων και αναλώνονται στο ποτέ παραδόθηκαν και στο πότε πρωτοκολλήθηκαν τα έγγραφα από τη μια Υπηρεσία στην άλλη. Πρέπει να είμαστε ευέλικτοι και να ενδιαφερθούμε όλοι περισσότερο για την πρόληψη των πυρκαγιών…».

 


Current track

Title

Artist