Γιώργος Μοθωναίος: Οι μηχανικοί λέμε αλήθειες για το καλό της Ζακύνθου και γι αυτό μας αποφεύγουν
31/10/2023
«Με έκπληξη πληροφορηθήκαμε ότι έγινε μια σύσκεψη με την παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας, κ. Στυλιανίδη, και στελέχους του ΤΑΙΠΕΔ, χωρίς φυσικά να προσκληθούμε ως Σύλλογος Διπλωματούχων Μηχανικών, ενώ εκεί δεν ήταν και το Τεχνικό Επιμελητήριο (ΤΕΕ), που είναι ο επίσημος σύμβουλος του κράτους.
Ο Βουλευτής Ζακύνθου, κ. Ακτύπης, μόλις είδε την αντίδρασή μας για αυτό που συνέβη, προσπάθησε να τα μαζέψει. Φοβόμαστε πως το ΤΑΙΠΕΔ έχει στο μυαλό του την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, διότι οι επενδυτές δεν έχουν κίνητρο να πάρουν μόνο το χώρο της μαρίνας.
Το λιμάνι είναι νευραλγικό, γιατί βρίσκεται στο κέντρο της Ζακύνθου, ενώ η μαρίνα είναι ουσιαστικά μια αλάνα εντός της οποίας δεν υπάρχει κάποιο ακίνητο. Γειτνιάζει δε, με το εμπορικό λιμάνι και οποιαδήποτε παρέμβαση εκεί θα δημιουργήσει όχληση. Για εμάς ο χώρος αυτός πρέπει να παραχωρηθεί είτε στο Λιμενικό Ταμείο, είτε στο Δήμο Ζακύνθου.
Η νέα Δημοτική Αρχή πρέπει να συγκαλέσει μια σύσκεψη για να εξετάσουμε από κοινού το μοντέλο της πόλης που θέλουμε και κατά πόσον αυτή μπορεί να γίνει φιλόξενη και προσπελάσιμη. Οι μηχανικοί λέμε αλήθειες και ενδιαφερόμαστε για το καλό της κοινωνίας. Ίσως γι αυτό να μας απέφευγαν όλο αυτό το διάστημα.
Ο κ. Ακτύπης έλεγε ότι το 2019 θα προχωρούσε η προβλήτα για τα κρουαζιερόπλοια, όμως το μόνο που τελικά έγινε είναι η αλλαγή της χωροθέτησης. Τώρα θα χαθούν άλλα 2,5 χρόνια για να μας κάνει το ΤΑΙΠΕΔ τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Αυτά είναι για τα παιδιά του Δημοτικού και δεν μας πείθουν. Εμείς λέμε πως όλα αυτά είναι προάγγελος ιδιωτικοποιήσεων.
Οι καινούριοι που εκλέχθηκαν θα κριθούν. Μπορούν αν θέλουν μέσα σε έναν χρόνο να φτιάξουν κυκλοφοριακή μελέτη. Το βασικό πρόβλημα στη Ζάκυνθο είναι πως αντί να ξεκινάμε από το Α και να φτάνουμε στο Ω, συμβαίνει το αντίθετο: Αρχίζουμε από το Ω για να πάμε στο Α, γι αυτό και στο τέλος δεν γίνεται τίποτα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα το ερμαφρόδιτο καθεστώς στην Αλεξάνδρου Ρώμα, γιατί δεν καταφέραμε να αλλάξουμε τη χρήση του συγκεκριμένου δρόμου.
Στο «Ναυάγιο» προσπαθούμε να διώξουμε το τουριστικό μας προϊόν με τα ίδια μας τα χέρια. Το Υπουργείο Οικονομικών πρέπει να χαράξει τη γραμμή παραλίας, γιατί εκεί έχει χαραχθεί μόνο η γραμμή αιγιαλού. Αυτό είναι απαραίτητο να γίνει για να υπάρχει η δυνατότητα σε απόσταση 30 μέτρων να γίνει απαλλοτρίωση με στρατηγικό σχέδιο για τη δημιουργία εγκαταστάσεων.
Το ίδιο συνέβη και με τον Λίβα, όπου για να φτιαχτεί το εργοστάσιο, απαλλοτριώθηκε γεωτεμάχιο. Επίσης κάτι αντίστοιχο είχαμε και στο Εθνικό Θαλάσσιο Πάρκο με το τότε ΥΠΕΧΩΔΕ, το οποίο χάραξε τη γραμμή αιγιαλού και παραλίας σε πολλές περιοχές του νησιού μας, γιατί υπήρχε ο κίνδυνος να μας επιβάλλουν πρόστιμα από την Ευρώπη.
Ο φορέας διαχείρισης του Ναυαγίου πρέπει να είναι δημοτικός, ώστε ο Δήμος της Ζακύνθου να έχει έσοδα για να κάνει όλα εκείνα που πρέπει στην περιοχή…».