Τα ΕΛΤΑ από Οργανισμός έγιναν Εταιρεία και χάθηκε ο κοινωνικός χαρακτήρας/ Από τη Δευτέρα 3 Νοέμβρη τα υποκαταστήματα σε Μαχαιράδο και Καταστάρι θα είναι κλειστά και αυτό δημιουργεί ένα σοκ σε όλους μας
31/10/2025
«Η αλήθεια είναι πως αυτές τις ημέρες ζούμε ένα δεύτερο σοκ, διότι και το 2021 είχε γίνει πάλι επιχείρηση αναδιάρθρωσης και εξορθολογισμού των ΕΛΤΑ.
Με επιδότηση 280 εκ. ευρώ που είχε δώσει η κυβέρνηση, αποχώρησαν 2.000 εργαζόμενοι με εθελούσια έξοδο.
Τώρα κλείνουν 204 υποκαταστήματα σε όλη την Ελλάδα, μεταξύ αυτών τα ΕΛΤΑ Μαχαιράδου και Κατασταρίου. Σήμερα ήταν η τελευταία ημέρα της λειτουργίας τους και από Δευτέρα 3 Νοεμβρίου οι συμπολίτες μας θα πρέπει να κατεβαίνουν στην πόλη για να εξυπηρετηθούν.
Οι μόνιμοι υπάλληλοι δεν κινδυνέουν με απόλυση, όμως είναι βέβαιο πως όσοι εργάζονται με «μπλοκάκι» δεν θα ανανεωθούν οι συμβάσεις τους, παρά το γεγονός ότι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες.
Κάνοντας μια μικρή αναδρομή θα πω ότι τα ΕΛΤΑ ήταν ο πρώτος Οργανισμός που φτιάχτηκε στην Ελλάδα το 1828 επί Ιωάννη Καποδίστρια. Σκοπός της δημιουργίας τους ήταν η κοινωνική συνοχή και η καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών στην ύπαιθρο και όχι μόνο.
Τα ΕΛΤΑ είχαν κομβικό ρόλο στον πόλεμο του 1940 και μετέπειτα στον Εμφύλιο. Υπάρχουν τα τελευταία 200 χρόνια περίπου και το χαρακτηριστικό τους στοιχείο είναι ότι ο κόσμος τα εμπιστεύεται.
Οι ταχυδρόμοι πηγαίνουμε το σπίτι του κάθε πολίτη, διανέμοντας τους λογαριασμούς τους και τις συντάξεις, ως επί το πλείστον. Ενισχύεται ο κοινωνικός χαρακτήρας και δεν πρέπει να θυσιάζονται όλα στο βωμό του χρήματος.
Πλέον η εξυπηρέτηση στη Ζάκυνθο θα γίνεται από ένα ιδιωτικό πρακτορείο στο Σκουλικάδο, που έχει την υπηρεσία «πόρτα-πόρτα» για τρία χωριά και όλοι οι υπόλοιποι θα κατεβαίνουν στην πόλη. Συμφωνώ μαζί σας ότι εκτός των άλλων θα έχουμε και κυκλοφοριακή συμφόρηση, την ώρα που γίνεται προσπάθεια για να αδειάσει η πόλη από τα οχήματα.
Να προσθέσω πως το 2017, επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, τα ΕΛΤΑ πέρασαν στο Υπερταμείο ως εγγύηση του ελληνικού κράτους για τα δάνεια που λαμβάναμε. Ουσιαστικά, από Οργανισμός έγιναν εταιρεία και εκεί χάθηκε ο κοινωνικός τους χαρακτήρας, αφού τα κριτήρια έγιναν καθαρά οικονομικά.
Σημαντικό επίσης είναι ότι τα ΕΛΤΑ έχουν την καθολική υπηρεσία, δηλαδή μαζί μας συνεργάζονται οι τράπεζες, αλλά και όλες οι δημόσιες υπηρεσίες. Κάνουμε τη διανομή της αλληλογραφίας τους και παίρνουμε ένα αντίτιμο σε ετήσια βάση. Εισπράττουμε μέχρι και τα πρόστιμα του ΚΟΚ, ενώ κάθε καλοκαιρινή περίοδο εξυπηρετούνται και πολλοί τουρίστες.
Σε καμία περίπτωση δεν διαμαρτυρόμαστε επειδή… ξεβολευόμαστε, όπως μπορεί να ισχυριστούν ορισμένοι. Εμείς θέλουμε να μην ταλαιπωρείται ο κόσμος και να μην υποβαθμίζονται περιοχές.
Υπάρχει ψηφιακός αναλφαβητισμός στη χώρα μας που αγγίζει το 40%. Δεν είμαστε στις Σκανδιναβικές χώρες, που οι περισσότεροι είναι εξοικειωμένοι με τις πληρωμές μέσω διαδικτύου και ο αναλφαβητισμός είναι μόλις στο 4%.
Εδώ οι ηλικιωμένοι περιμένουν να πάει ο ταχυδρόμος στο σπίτι τους την αλληλογραφία, ώστε να δουν τα χαρτιά και να κάνουν τις πληρωμές τους.
Τοπικά είναι όλοι οι πολιτικοί μας ενήμεροι για το κλείσιμο των δύο υποκαταστημάτων και θα έρθουμε σε επαφή μαζί τους, ώστε να γίνει αυτό που λέτε, δηλαδή η έκδοση ψηφισμάτων προς υποστήριξή του αγώνα μας, ενώ θα γίνουν και κινητοποιήσεις σε συνεννόηση με την Ομοσπονδία μας…».
 Prisma Radio 90,2
										
					Prisma Radio 90,2				 
	         
	         
	         
                        