Τζανέτος Πομόνης: Είμαστε υπέρ της βιώσιμης ανάπτυξης προς όφελος των πολιτών
01/11/2023
«Δεν μπορούν να γίνονται κλειστές συσκέψεις για ένα τόσο μεγάλο ζήτημα, που αφορά το λιμάνι της Ζακύνθου. Όμως, αυτό ήταν η αφορμή.
Υπάρχουν πολλοί ακόμη δημόσιοι χώροι στη Ζάκυνθο στους οποίους εμπλέκεται το ΤΑΙΠΕΔ, όπως είναι η μαρίνα, οι παλιές Αλυκές, ο παλιός αιγιαλός στο Τσιλιβί, κλπ.
Διαβάζω στην ιστοσελίδα του ΤΑΙΠΕΔ:
“Δυνάμει του άρθρου 159 του ν. 4635/2019, όπως ισχύει, το ΤΑΙΠΕΔ ενεργεί ως Αρχή Σχεδιασμού, …, για τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς, τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης, καθώς και για τα 10 περιφερειακά λιμάνια του χαρτοφυλακίου του, συμπεριλαμβανομένων των δραστηριοτήτων που θα υπο-παραχωρηθούν σε επενδυτές δυνάμει του ν. 4597/2019.
Επιπλέον, το ΤΑΙΠΕΔ είναι σε θέση, κατόπιν σχετικής Υπουργικής Απόφασης, να αναλάβει τον ρόλο της Αρχής Σχεδιασμού και για λιμενικές υποδομές εκτός του χαρτοφυλακίου του και να παράσχει τη σχετική υποστήριξη και τεχνογνωσία στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (ΥΝΑΝΠ), καθώς και στους φορείς διαχείρισης λιμένων.
Ερωτώ: Υπάρχει τέτοια Υπουργική Απόφαση που παραχωρεί στο ΤΑΙΠΕΔ το ρόλο της Αρχής Σχεδιασμού για το λιμάνι της Ζακύνθου ή μήπως το λιμάνι μας περιλαμβάνεται στο υπό παραχώρηση χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ;
Επειδή η ουσία δεν είναι τα διαδικαστικά βήματα, αλλά πάντα ο τελικός σκοπός…
Μήπως τελικά δεν είναι στραβός ο γιαλός, αλλά αρμενίζουμε θεόστραβα;
Τον Οκτώβριο του 2019 απέμενε η υπογραφή του υπουργού της κυβέρνησης της ΝΔ για να προχωρήσει η κατασκευή του προβλήτα για τα κρουαζιερόπλοια στο μόλο του Αγίου Διονυσίου. Τελικά αυτό δεν συνέβη, γιατί κάποια συμφέροντα ήθελαν να αλλάξει η χωροθέτηση και να γίνει στο μόλο του Αγίου Νικολάου.
Υπενθυμίζω ότι ο τεχνικός κόσμος της Ζακύνθου ήταν αντίθετος με αυτό και μάλιστα το καλοκαίρι του 2021 η ΕΣΑΛ κατέρριψε ως κακή λύση και με λανθασμένα στοιχεία την πρόταση της κ. Φράγκου για το μόλο του Αγίου Νικολάου.
Τώρα θέλουν να δώσουν πακέτο το λιμάνι της Ζακύνθου με τη μαρίνα, ξεπουλώντας ουσιαστικά τα ασημικά. Δεν είμαστε κατά των ιδιωτών, όμως η ανάπτυξη θα πρέπει να ωφελεί πρώτα τους πολίτες του νησιού μας. Να είναι δηλαδή βιώσιμη και να μη συνεχίζεται αυτό το τέλμα, που άρχισε το 2019…».