Ποτέ δεν υπήρξε μια λογοδοσία στη ΔΕΥΑΖ για να μάθουμε οι συνεπείς καταναλωτές γιατί δεν έχουμε επαρκείς ποσότητες και ποιοτικό νερό/ Πληρώνουμε ένα αγαθό πολύ ακριβά και δεν βλέπω κινήσεις για την εξυγίανση της Επιχείρησης
06/06/2024
«Ως μέλος της Νομαρχιακής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ Ζακύνθου θα πω ότι μετά από 40 χρόνια που κάποιοι ρήμαξαν τη χώρα, η διακυβέρνηση του κόμματός μου για 4 χρόνια, δεν θα μπορούσε να αλλάξει τα πάντα και αυτό είναι ουτοπικό να το πιστεύει κάποιος.
Ζούμε κατά την απόψή μου, σε μια κοινωνία υποκριτική. Ο ΣΥΡΙΖΑ έκανε μια τίμια προσπάθεια και όταν έφυγε, άφησε τα ταμεία γεμάτα. Κάναμε ό,τι μπορούσαμε κάτω από αντίξοες συνθήκες.
Επειδή δεν μου αρέσει να στρουθοκαμηλίζω, θα πω ότι υπήρχαν και στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ που δεν τους άρεσαν τα όσα έκανε ο Αλέξης Τσίπρας.
Τώρα ασχολούμαστε με τα «πόθεν έσχες» του Μητσοτάκη και του Κασσελάκη, όταν όλος ο κόσμος γνωρίζει πως η αρμόδια Επιτροπή δεν κάνει ουσιαστικό έλεγχο και ασχολείται μόνο με το «έσχες» και όχι με το «πόθεν».
Πάμε τώρα στο θέμα του νερού στη Ζάκυνθο, για το οποίο σας έχω στείλει κάποια ερωτήματα. Να διευκρινίσω ότι δεν τα ρίχνω όλα πάνω στον πρόεδρο της ΔΕΥΑΖ, κ. Διονύση Τουρκάκη, διότι το πρόβλημα με την έλλειψη νερού στη Ζάκυνθο είναι διαχρονικό και αυτό αφορά και τα ποιοτικά του χαρακτηριστικά.
Έλαβα ξανά λογαριασμό νερού από την ΔΕΥΑΖ τον οποίο και εξόφλησα.
Είμαι καταναλωτής νερού αλλά ταυτόχρονα είμαι και εργοδότης της ΔΕΥΑΖ με την ευρύτερη έννοια.
Στο παραπάνω διαπιστώνω ότι -και στα δύο σκέλη- έχω ελάχιστη ή καθόλου παρέμβαση. Και εξηγούμαι: Ως καταναλωτής μπορώ μόνο να πληρώνω. Δεν έχω όμως καμμιά ενημέρωση για τα χαρακτηριστικά του προϊόντος που καταναλώνω. Καμία ενημέρωση μέτρησης, καμία ενημέρωση καταλληλότητας χρήσης και ποια είναι αυτή, και επιπρόσθετα δεν με ενημερώνει η ΔΕΥΑΖ αν μπορώ να βρω πόσιμο νερό από κάποια δημόσια βρύση, αν αυτή υπάρχει και πού; Αν δεν υπάρχει γιατί δεν υπάρχει όπως παλαιότερα; Ποτέ δεν έχει υπάρξει μια λογοδοσία για όλα αυτά.
Αισθάνομαι ως επί τιμή μέλος του ΔΣ της ΔΕΥΑΖ αφού ούτε επηρεάζω τις αποφάσεις ούτε έχω λόγο. Η δε πολιτική και οι στόχοι της ΔΕΥΑΖ μου είναι ακόμη άγνωστα. Παρόλα αυτά συνεχίζω να χρηματοδοτώ την επιχείρηση, γιατί δεν μπορώ να κάνω αλλιώς, πράγμα βέβαια που γέρνει την πλάστιγγα υπέρ της ΔΕΥΑΖ.
Με βάση τα παραπάνω, τα ερωτήματα που βάζω και θεωρώ πως χρήζουν απάντησης, ώστε να πάμε στο επόμενο βήμα που αφορά την επίλυση των προβλημάτων της υδροδότησης, είναι τα παρακάτω:
1. Γνωρίζουμε (με στοιχεία πάντα) πόσο νερό αντλεί η ΔΕΥΑΖ συνολικά, από ποιες πηγές και με τί αναλογία μεταξύ τους;
2. Υπάρχουν υδρόμετρα στα αντλιοστάσια που να μετράνε το εξαχθέν νερό;
3. Πόσο νερό διατίθεται ανα περιοχή; Υπάρχουν υδρόμετρα στα μικρά αντλιοστάσια;
4. Πόσο είναι το σύνολο του νερού που τιμολογεί η ΔΕΥΑΖ;
5. Πόσο είναι το ποσοστό νερού «που χάνεται» από βλάβες κλπ δηλαδή δικαιολογημένης απώλειας; Και πόσο είναι η ενδιάμεση απώλεια ως «μαύρη τρύπα»;
6. Αν υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ της ποσότητας που αντλούμε και αυτής που τιμολογεί η ΔΕΥΑΖ, ποιες είναι οι εξηγήσεις του φορέα; Τί έχει κάνει μέχρι σήμερα για να μειωθεί;
7. Υπάρχουν διαφορές παροχής και τιμολόγησης σε συγκεκριμένες περιοχές ή όχι και ποιες είναι αυτές;
8. Έχει διαπιστώσει λαθροϋδροληψίες και τί έκανε γι’αυτό;
9. Γνωρίζει η ΔΕΥΑΖ πόσες είναι οι αδειοδοτημένες ιδιωτικές γεωτρήσεις; Λειτουργούν με βάση το βάθος αδειοδότησης;
10.Πόσο νερό αντλούν οι αδειοδοτημένες ιδιωτικές γεωτρήσεις συνολικά; Ποιος ο τρόπος που σκέφτεται η διοίκηση για να μάθει; Έχουν τοποθετηθεί υδρόμετρα;
11.Πόσο ποσοστό ύδατος είναι αυτό που διατίθεται από ιδιώτες και πόσο μέσω της ΔΕΥΑΖ σε ποσοστό;
12.Μπορεί να υπολογιστεί το πλήθος των παράνομων ιδιωτικών γεωτρήσεων;
13.Γνωρίζει η ΔΕΥΑΖ το πλήθος των πισίνων στο νησί και την χωρητικότητά τους; Το καλύπτει σε παροχή νερού και πώς;
14.Μπορεί να υπολογίσει τις ανάγκες σε νερό με βάση τις ανάγκες που έχει η κάθε οικοδομή και το πλήθος των ανθρώπων που ζουν εκεί και να συγκρίνει αυτό το προσεγγιστικό νούμερο με τον λογαριασμό που στέλνει για να διαπιστώσει πιθανή παρανομία;
15.Είναι δίκαιο λόγω αδυναμίας της να επωμίζονται το κόστος ΜΟΝΟ οι συνεπείς καταναλωτές;
16.Πόσο λογική είναι η υψηλή τιμολόγηση του νερού με βάση την χρηστικότητα για την οποία πωλείται; Σημειώνω ότι δεν κάνει ούτε για τις γλάστρες. Τα λουλούδια με το νερό που φτάνει στην βρύση μας, πεθαίνουν!
17.Υπάρχει χρονοδιάγραμμα στην ΔΕΥΑΖ για να μπορέσει να δώσει πόσιμο νερό στους πολίτες;
18.Υπάρχουν σχέδια εξοικονόμησης νερού, χρήσης γεωτρήσεων που ήδη υπάρχουν ή νέων γεωτρήσεων, λιμνοδεξαμενών, και άλλων «οικολογικών» ή «πράσινων» λύσεων;
19.Έχει υπόψιν της η ΔΕΥΑΖ μετρήσεις βροχόπτωσης στο νησί για να σχεδιάσει επιπλέον λύσεις;
20. Υπάρχει η διάθεση, η γνώση και η υπομονή εκεί στην ΔΕΥΑΖ; Ή πάμε και όπου βγεί και εδώ; Γιατι για να λυθεί το πρόβλημα χρειάζεται κατά την ταπεινή μου άποψη μόνο ένα συστατικό σε μεγάλη ποσότητα: Η βούληση για να λυθεί το πρόβλημα και να ασχολούνται με αυτό σοβαροί άνθρωποι. Σίγουρα κανένας δεν είναι κακός, αλλά δεν μπορεί όλα να αφήνονται στην τύχη τους…”.