Ολοκληρώνουμε μελέτες και προχωρούν παρεμβάσεις σε σημαντικά θέματα της Ζακύνθου/ Από το 2026 θα υπάρχει εισιτήριο στο «Ναυάγιο» και με τα έσοδα θα κάνουμε έργα που έχει ανάγκη ο τόπος μας
24/09/2025
«Η εφαρμογή «my street» είναι πλέον μια πραγματικότητα, που ισχύει για όλους τους Δήμους της χώρας και όχι μόνο για τον Δήμο Ζακύνθου.
Αφορά κυρίως το Τμήμα Καταστημάτων και κάθε πολίτης μπορεί στη συγκεκριμένη εφαρμογή να κάνει καταγγελίες για τα τραπεζοκαθίσματα σε κοινόχρηστους χώρους, για τα παρκαρίσματα, για την καθαριότητα, κλπ.
Συνεργαζόμαστε στενά με τον Δήμο Θεσσαλονίκης για διάφορα θέματα και πρέπει να σας πω ότι ούτε αυτοί έχουν καταφέρει να ανεβάσουν όλες τις άδειες των καταστημάτων με τις συντεταγμένες.
Παρόλα αυτά οι πολίτες μπορούν να προβαίνουν σε καταγγελίες, ακόμη και τώρα. Είναι πολύ μεγάλος ο αριθμός των υποθέσεων.
Πρόσφατα βρέθηκα στην Αθήνα και εκεί για τα ίδια καταστήματα έχουν γίνει έως και τρεις καταγγελίες. Όλοι οι καταστηματάρχες πρέπει να συνετιστούν με τη νομοθεσία, διότι τα πρόστιμα έχουν τετραπλασιαστεί!
Αν προκύψει δεύτερη καταγγελία για το ίδιο μαγαζί πρέπει ο Δήμος να μαζεύει τα τραπεζοκαθίσματα και αν βεβαιωθεί και τρίτη παράβαση τότε ακολουθεί η σφράγιση του καταστήματος. Αν δεν τα κάνουμε όλα αυτά, τότε όπως σωστά αναφέρεται και εσείς θα κατηγορηθούμε για παράβαση καθήκοντος.
Από τον Μάιο η Επιτροπή Ελέγχου του Δήμου έχει καταγράψει αρκετές παρανομίες σε καταστήματα και είναι αρκετοί εκείνοι που δεν ανανέωσαν την άδεια των τραπεζοκαθισμάτων το 2024. Μπορεί να υπάρχει μια καθυστέρηση με την Κανονιστική, όμως αυτό δεν μπορεί να αποτελεί δικαιολογία, δεδομένου ότι οι Νόμοι ισχύουν κανονικά και πρέπει να τηρούνται από όλους.
Να ξέρετε ότι την ώρα που καλούμαι να υπογράψω πρόστιμα εις βάρος των επιχειρηματιών είναι το χειρότερο πράγμα που μπορεί να μου συμβεί, όμως δεν γίνεται διαφορετικά».
ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ
«Προχωρά η μελέτη για την ελεγχόμενη στάθμευση στην πόλη, που αφορά τους μόνιμους κατοίκους.
Και σε αυτό το ζήτημα συνεργαζόμαστε με τον Δήμο Θεσσαλονίκης, που έχει εφαρμόσει το συγκεκριμένο μέτρο πολλά χρόνια πιο πριν.
Μέσα στο επόμενο δεκαπενθήμερο θα είμαστε έτοιμοι και προσπαθούμε να μειώσουμε τα έγγραφα που πρέπει να προσκομίσει κάποιος για να αποδείξει ότι είναι μόνιμος κάτοικος της πόλης.
Η αστική συγκοινωνία θα συνεχιστεί για άλλους δύο μήνες και θεωρώ ότι το διάστημα αυτό είναι καθοριστικό για να δούμε τι μέλλει γενέσθαι τώρα που τελειώνει και η σεζόν.
Παροτρύνουμε τον κόσμο να χρησιμοποιεί την αστική συγκοινωνία και γνωστοποιώ πως αν δεν υπάρξουν αποτελέσματα προς αυτή την κατεύθυνση, τότε ο Δήμος θα διακόψει τη συνεργασία με το ΚΤΕΛ, γιατί δαπανάμε κάποια χρήματα.
Ζητώ λοιπόν από τους συμπολίτες μας να αγκαλιάσουν την αστική συγκοινωνία, ώστε αυτή να μην σταματήσει. Τα μίνι μπας κάνουν δρομολόγια 12 ώρες την ημέρα από και προς τα πάρκινγκ, τα οποία βρίσκονται περιμετρικά της πόλης διότι μέσα στον κεντρικό ιστό δεν υπάρχουν χώροι για στάθμευση οχημάτων».
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
«Ο τουρισμός θα ολοκληρωθεί στα τέλη Οκτωβρίου, οπότε τότε θα έχουμε τη συνολική εικόνα για το πώς πήγαν τα πράγματα.
Ο Μάιος ήταν ένας «κακός» μήνας, όμως μετά η κίνηση ανέβηκε και ο Σεπτέμβρης κινείται ικανοποιητικά. Ο τελικός απολογισμός θα γίνει σε λίγο διάστημα.
Αυτό που παρατηρήσαμε πάντως, και είναι ένα θέμα που θα το συζητήσουμε στην Επιτροπή Τουρισμού, αφορά τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής. Είναι μια τάση που δεν ήταν τόσο έντονη στο παρελθόν και πρέπει να αξιολογήσουμε γιατί προέκυψε τώρα. Ίσως ευθύνεται η οικονομική κρίση ή οι καλύτερες προσφορές που κάνουν οι επιχειρηματίες, προκειμένου να πετύχουν πληρότητες για να βγάλουν τα έξοδά τους.
Πριν από 10 ημέρες αρχίσαμε έναν κύκλο διαβουλεύσεων στις τουριστικές περιοχές. Η εταιρεία που έχει αναλάβει το branding, θα μας υποβάλλει ολοκληρωμένη πρόταση έως τις 12 Οκτωβρίου για την προώθηση του τουριστικού μας προϊόντος.
Η συζήτηση κινείται γύρω από τα γνωστά προβλήματα του Λαγανά, όμως πρέπει να πω ότι αυτή τη φορά εκτός από παράπονα έχουν κατατεθεί και προτάσεις.
Το Σχέδιο Πόλης πρέπει να υλοποιηθεί από τη Δημοτική Αρχή που κλείνει το δεύτερο έτος της θητείας της, όμως άλλα ζητήματα εξαρτώνται από τους ίδιους τους επιχειρηματίες.
Η αμμώδης παραλία του Λαγανά είναι η μεγαλύτερη στην Ευρώπη και μας ζήτησαν αυτό να το κάνουμε γνωστό, ενώ επιθυμία των επιχειρηματιών είναι να στραφούμε σε ποιοτικότερη διασκέδαση, κάτι βεβαίως στο οποίο πρέπει να συμβάλλουν και οι ίδιοι, διότι παίζει ρόλο το τι κόσμος έρχεται στο νησί μας.
Το θετικό είναι ότι δημιουργούν Σύλλογο οι καταστηματάρχες στην εστίαση και στα μπαρ, συνεπώς θα έχουμε συνομιλητές με τους οποίους θα κάνουμε διάλογο και θα συνεννοούμαστε για να πηγαίνουμε μπροστά».
ΣΦΑΓΕΙΑ
«Μέχρι το τέλος του Οκτώβρη θα είναι έτοιμη η μελέτη για τα νέα σφαγεία, η οποία στη συνέχεια θα παραδοθεί στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων για να βρεθεί χρηματοδοτικό πρόγραμμα και να κατασκευαστούν σε οικόπεδο που βρίσκεται στα σύνορα μεταξύ Λούχας και Γυρίου.
Θέλω να πω ότι η μελέτη αυτή έχει πολλά στοιχεία από την προηγούμενη, στα πλαίσια της προσπάθειας που κάναμε για να εξοικονομήσουμε πόρους.
Παράλληλα, θα γίνει και χρηματοοικονομική μελέτη μέχρι τον Νοέμβριο, διότι τα σφαγεία αποτελούν μια επιχείρηση ουσιαστικά που έχει λειτουργικά έξοδα, χρειάζεται προσωπικό και φυσικά υπάρχουν κόστη συντήρησης. Απαιτείται να υπάρχει οικονομική βιωσιμότητα».
ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ
«Το προσεχές Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου και ώρα 9.30 το πρωί, στο Πνευματικό Κέντρο, θα γίνει συνέδριο για τη γαστρονομία του τόπου μας και τη σύνδεσή της με τον τουρισμό και τα αγροτικά μας προϊόντα.
Εκεί θα παρουσιαστεί και η εφαρμογή που παραδίδει το Δίκτυο Συνεργασίας Ζακύνθου, μέσα από την οποία ο κάθε επισκέπτης θα έχει τη δυνατότητα με ένα barcode να βλέπει τα τοπικά μας προϊόντα, τα στοιχεία για τη διατροφική τους αξία, αλλά και τα σημεία πώλησης στα οποία μπορεί να τα βρει.
Με αυτόν τον σύγχρονο τρόπο βάζουμε στην τουριστική αγορά τα τοπικά προϊόντα και έχουμε ήδη επικοινωνήσει με τους ξενοδόχους, τους ιδιοκτήτες βιλών, το αεροδρόμιο και τη Levante Ferries. Πλέον δεν θα υπάρχει καμία αντιπαράθεση μεταξύ επιχειρηματιών και παραγωγών, δεδομένου ότι ακολουθούμε άλλους τρόπους μάρκετινγκ».
ΝΑΥΑΓΙΟ
«Δυστυχώς, δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη η περιβαλλοντική μελέτη για τη συντήρηση και την προστασία του πλοίου «Παναγιώτης» και τα απαραίτητα έργα δεν έχουν ακόμη προχωρήσει στην ακτή.
Η είδηση όμως που σας δίνω είναι ότι μέσα σε 15 ημέρες θα είναι έτοιμη η περιβαλλοντική μελέτη για τον δρόμο που πρέπει να φτιάξει ο Δήμος στο πλάτωμα του «Ναυαγίου» και καλώς εχόντων των πραγμάτων το 2026 θα μπορούμε να βάλουμε εισιτήριο.
Δεν μπορώ να σας πω στην παρούσα φάση την τιμή του εισιτηρίου, διότι και γι αυτό θα γίνει οικονομοτεχνική μελέτη.
Το 70% των εσόδων θα πηγαίνουν στον Δήμο, το 15% στον ΟΦΥΠΕΚΑ και το υπόλοιπο 15% στο Υπουργείο Οικονομικών. Όλα τα έξοδα πάντως, θα τα επιβαρύνεται ο Δήμος.
Στόχος μας είναι με τα έσοδα να έχουμε τον χώρο καθαρό και περιποιημένο. Παράλληλα, με τα χρήματα που θα εισπράττουμε από εκεί θα κάνουμε και έργα που έχει ανάγκη ο τόπος μας, χωρίς να χρειάζεται να ζητάμε συνεχώς χρήματα από το κράτος…».