Γίνεται μια οργανωμένη προσπάθεια για το διαφημιστικό κομμάτι του νησιού το οποίο θα έπρεπε να είναι έτοιμο πιο νωρίς/ Η φετινή τουριστική χρονιά κινήθηκε στα επίπεδα του 2024 και είμαστε ικανοποιημένοι με την Ιταλική αγορά
21/10/2025
«Τα νούμερα των αφίξεων είναι θετικά, όμως χρειάζεται να αναλύσουμε όλες τις πλευρές και να τα «διαβάσουμε» όπως πρέπει.
Να θυμίσω ότι για τη φετινή τουριστική σεζόν υπήρχαν καλά μηνύματα για τις προκρατήσεις, όμως στην πορεία αυτές οι εκτιμήσεις δεν επιβεβαιώθηκαν.
Είχαμε μια σεζόν στα επίπεδα του 2024 και η κίνηση Μάιο και Ιούνιο ήταν μειωμένη. Τον Ιούλιο και τον Αύγουστο καλύφθηκαν όλες οι κλίνες, όμως η πληρότητα προήλθε μετά από προσφορές που έγιναν, κάτι που συνέβη για πρώτη φορά.
Ο Σεπτέμβριος παραδοσιακά είναι αρκετά καλός μήνας για τον τουρισμό και φτάνουμε στον Οκτώβριο, που είναι υποτονικός.
Αυτή τη στιγμή στη Ζάκυνθο έχει κλείσει πάνω από το 70% των τουριστικών επιχειρήσεων. Μόνο στο Καλαμάκι και στο Τσιλιβί έχουν μείνει ανοιχτές οι περισσότερες επιχειρήσεις, διότι εκεί υπάρχουν και τα περισσότερα ξενοδοχεία με all inclusive και είναι κάτι που το προτιμούν οι τουρίστες. Ο Λαγανάς κλείνει πάντα πιο νωρίς, αν και φέτος η ολοκλήρωση της σεζόν εκεί έλαβε χώρα νωρίτερα από ποτέ.
Η αλήθεια είναι πως σαν προορισμός δεν έχουμε βελτιώσει κάτι, ενώ έχουμε χάσει πολλούς Βαλκάνιους και Έλληνες τουρίστες, που ερχόταν τον Μάρτιο και τον Απρίλιο.
Αντίθετα, βλέπουμε την Ιταλική αγορά να κινείται ανοδικά και τα όποια κενά καλύπτονται από τους τουρίστες της συγκεκριμένης χώρας. Μπορεί να μην έρχεται πλέον το καράβι στη Ζάκυνθο, αλλά υπάρχουν αρκετές πτήσεις.
Οι Ιταλοί είναι στην τρίτη θέση αυτή τη στιγμή μετά τους Άγγλους και τους Πολωνούς.
Σε ό,τι αφορά τις οικονομικές προσφορές που έγιναν τον Αύγουστο, θεωρώ πως αυτό θα συνεχιστεί, δεδομένου ότι οι τιμές τη συγκεκριμένη περίοδο είναι αρκετά υψηλές και ο επισκέπτης δεν μπορεί να ανταποκριθεί ή πηγαίνει σε άλλες περιοχές που έχουν πιο ισχυρό brand name.
Γνωρίζουμε τι έχει κάνει η Επιτροπή Τουρισμού του Δήμου και επισημαίνω πως υπήρξε καλή συνεργασία με τον κ. Μύρωνα Φλουρή, ο οποίος είναι γνώστης του αντικειμένου και έχει αναλάβει το rebranding του νησιού μας. Ουσιαστικά, έχει εργαστεί για το διαφημιστικό κομμάτι της Ζακύνθου, κάτι που είναι πολύ σημαντικό και γίνεται για πρώτη φορά τόσο οργανωμένα.
Πρέπει να αναφέρω ότι η Επιτροπή Τουρισμού δεν είχε κάποιο κονδύλι να διαχειριστεί, συνεπώς ο ρόλος της ήταν κυρίως γνωμοδοτικός. Το υλικό για την προώθηση της Ζακύνθου θα έπρεπε να ήταν έτοιμο πιο νωρίς. Μακάρι να μπορούσαν να γίνουν περισσότερα, αλλά ξέρετε κι εσείς ότι έχουμε μάθει στα λιγότερα όλα αυτά τα χρόνια.
Παράλληλα, να πω ότι στις συναντήσεις που γίνονται στις τουριστικές περιοχές του νησιού μας, δεν βλέπω να υπάρχει συνεργασία μεταξύ Δήμου και Περιφέρειας. Ο κάθε φορέας έχει τη δική του στρατηγική και απουσιάζει ο συντονισμός.
Βέβαια ό,τι γίνεται προσμετράται στα θετικά. Απλώς εκείνο που επισημαίνω είναι ότι με τη συνεργασία θα μπορούσαν να εξοικονομήσουν χρόνο και χρήμα, όμως η πραγματικότητα είναι πως δεν έχουμε αποκτήσει ακόμη την κουλτούρα της συνεργασίας και δεν προχωράμε αλληλένδετα.
Έχουμε μιλήσει, μέσω τηλεδιάσκεψης, με τον Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων, ενώ το Επιμελητήριο Ζακύνθου είχε στείλει εκπρόσωπο στο Αναπτυξιακό Συνέδριο που έγινε πρόσφατα και αναμένουμε τα αποτελέσματα. Το νησί μας θα μπορούσε να είχε πιο έντονη παρουσία εκεί. Δεν ξέρω αν είχε προσκληθεί ο Δήμος, όμως ήταν παρούσα η κ. Χριστίνα Τετράδη ως εκπρόσωπος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
Το Επιμελητήριο Ζακύνθου θα συμμετάσχει στην τουριστική έκθεση του Λονδίνου και εκεί θα είμαι εγώ μαζί με τον κ. Διονύση Κούτση. Θα συναντηθούμε με εκπροσώπους αεροπορικών εταιρειών και με τουρ οπερέιτορς, με προφανή στόχο να ενδυναμώσουμε τη συνεργασία μας πιο στοχευμένα.
Οι γνωριμίες και οι επαφές είναι πάντα χρήσιμες και πρέπει κάθε φορά να γίνεται μια «επικαιροποίηση».
Επίσης, υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων θα πάμε και στην Σουηδία για την προώθηση των τοπικών μας προϊόντων με τη συμμετοχή επιχειρήσεων να είναι μεγάλη. Η Περιφέρεια έχει αντιληφθεί, μετά από επίσκεψη που κάναμε, πως τα Επιμελητήρια πρέπει να έχουν ενεργό ρόλο και αυτό είναι θετικό.
Διεκδικούμε πάντα και για τα ζητήματα των υποδομών μας και μάλιστα αύριο η διοίκηση του Επιμελητηρίου θα συναντηθεί με τον πρόεδρο της ΔΕΥΑΖ, κ. Διονύση Τουρκάκη, για την ύδρευση και την αποχέτευση.
Αναμφίβολα θα κάνουμε τον δικό μας αγώνα και ο χειμώνας θα είναι αρκετά δύσκολος, διότι τα οικονομικά αποτελέσματα για τα τουριστικά νησιά δεν ήταν καλά….».