Είναι ορατός ο κίνδυνος να γίνει ατύχημα στο λιμάνι της Ζακύνθου/ Το κυκλοφοριακό δεν θα επιλυθεί και θα οξύνεται όσο συνεχίζεται η αδιαφορία των Αρχών και η μη συνεργασία των Υπηρεσιών!
03/06/2025
«Μετά από μεγάλο αγώνα που έχει κάνει το σωματείο των λιμενικών Κυλλήνης, Κεφαλονιάς, Ιθάκης και Ζακύνθου, έως τις 15 Ιουνίου στο νησί θα έρθουν πέντε συνάδελφοι από άλλες περιοχές της χώρας και αυτό είναι μια καλή αρχή.
Βέβαια, μιλάμε για αποσπάσεις και όχι για μόνιμο προσωπικό. Θα μείνουν στη Ζάκυνθο έως τις 15 Σεπτεμβρίου, ενώ επιστρέφει για την περίοδο του καλοκαιριού το περιπολικό σκάφος του Λιμεναρχείου, το οποίο μαζί με τέσσερις συναδέλφους τη χειμερινή περίοδο ήταν στη Σύμη.
Ουσιαστικά, με τη μικρή αυτή ενίσχυση θα καλυφθεί το δεύτερο άτομο της εξωτερικής υπηρεσίας όταν έχουμε απόπλου και κατάπλου, διότι μέχρι τώρα είχαμε μόνο ένα άτομο και κάθε φορά τίθεται σοβαρό θέμα ασφάλειας των εργαζομένων.
Για την κίνηση στο λιμάνι μην περιμένετε να γίνει κάτι, διότι πολύ απλά δεν υπάρχουν έξοδοι διαφυγής των οχημάτων. Καθ’ όλη τη διάρκεια του χειμώνα, κανείς δεν επέδειξε ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο ζήτημα από τις Αρχές μας. Συνεπώς, ο κακός χαμός θα συνεχιστεί.
Παρά το γεγονός ότι τα καράβια όλο το προηγούμενο διάστημα δεν έφερναν πολύ κόσμο, εντούτοις για να φύγει κάποιος από το λιμάνι ήθελε 40 με 50 λεπτά. Από δω και πέρα, που οι επιβάτες θα είναι πολλοί περισσότεροι, φοβάμαι, και αυτό αποτελεί προσωπική μου εκτίμηση, ότι μπορεί να απαιτηθεί μία ώρα και είκοσι λεπτά!
Λύσεις υπάρχουν, ωστόσο απαιτείται συνεργασία των υπηρεσιών στη Ζάκυνθο, δηλαδή του Λιμεναρχείου και της Τροχαίας. Κακά τα ψέματα αυτή η συνεργασία δεν υπάρχει.
Ακόμη κι αν μπουν λιμενικοί στη γέφυρα του Αγίου Χαραλάμπη, πάλι το κυκλοφοριακό θα είναι ένα πρόβλημα, διότι τα αυτοκίνητα θα σταματούν στην παλιά πυροσβεστική και θα χρειάζονται μία ώρα για να φύγουν. Απαιτούνται γενναίες αποφάσεις, όμως δεν βλέπουμε ενδιαφέρον και από τους πολιτικούς μας παράγοντες.
Το θέμα με τους Ρομά στην πίσω πλευρά της μαρίνας υπάρχει εδώ και 3 χρόνια. Εμείς από την πλευρά μας κάνουμε ελέγχους και συλλήψεις, οδηγώντας τους στο αυτόφωρο. Η Δικαιοσύνη τους επιβάλλει κάποιες ποινές, όμως αφήνονται ελεύθεροι και επιστρέφουν πίσω.
Είναι Έλληνες πολίτες και δεν μπορούν να υπάρξουν απαγορεύσεις στη μετακίνησή τους, ενώ πολλοί από αυτούς δουλεύουν σε επιχειρήσεις, είτε ιδιωτικές είτε δημόσιες. Θα έπρεπε αυτοί που τους φέρνουν να τους είχαν εξασφαλίσει καταλύματα, όμως αυτό δεν συμβαίνει και τους στέλνουν στο λιμάνι.
Η μόνη λύση είναι να περιφραχθεί ο χώρος της μαρίνας και γνωρίζω ότι το Λιμενικό Ταμείο τώρα έχει συντάξει κάποια μελέτη γι αυτόν τον σκοπό. Αν γίνει όμως, δεν θα είναι εύκολο γι αυτούς να μπαίνουν στο χώρο της μαρίνας, διότι οι πόρτες θα είναι ηλεκτρονικές και η είσοδος θα επιτρέπεται μόνο σε όσους θα έχουν λόγο για να είναι εκεί.
Η Ζάκυνθος είναι το μοναδικό νησί που έχει 100 τουριστικές βάρκες, 1.000 περίπου τουριστικά σκάφη κι άλλα 60 με ναυλοσύμφωνα. Παράλληλα, πρέπει να γίνονται περιπολίες και στους χώρους του Εθνικού Θαλασσίου Πάρκου. Ο φόρτος εργασίας για εμάς είναι μεγάλος. Έχουμε ζητήσει ένα πιο μικρό περιπολικό σκάφος, ώστε να είναι ευέλικτο και να φτάνουμε πιο γρήγορα στα σημεία ελέγχου.
Όταν ήρθε στη Ζάκυνθο ο Υφυπουργός Ναυτιλίας, κ. Γκίκας, μας γνωστοποίησε μαζί με τον Βουλευτή, κ. Ακτύπη, ότι θα διαθέτουμε πλωτό ασθενοφόρο. Ρωτήσαμε και τους δύο αν αυτό επανδρωθεί με προσωπικό που θα έρθει, όμως δεν πήραμε απάντηση και συμπεραίνουμε, όπως και εσείς, ότι οι λιγοστοί λιμενικοί του νησιού θα κληθούμε να καλύψουμε και αυτή την ανάγκη.
Οι διακομιδές βέβαια είναι ελάχιστες και όταν χρειάζεται η ναυτιλιακή εταιρεία, που εκτελεί τα δρομολόγια μεταξύ Ζακύνθου-Κυλλήνης, έχει μεταφέρει ασθενείς και αυτό είναι προς τιμήν της.
Στον λιμενικό σταθμό του Αγίου Νικολάου Βολιμών υπηρετούν μόλις πέντε άτομα, που πρέπει να εκτελούν 7 βάρδιες επί 24ωρου βάσεως.
Εκτός από το «Ναυάγιο» το περιπολικό σκάφος με τα δύο άτομα σε κάθε βάρδια, πρέπει να αστυνομεύει και τη θαλάσσια περιοχή στις «Γαλάζιες Σπηλιές». Υπάρχει ψυχική, αλλά και σωματική καταπόνηση. Χρειάζεται επιπλέον προσωπικό, αλλά και μέσα.
Η οργανική σύνθεση του Λιμεναρχείου Ζακύνθου είναι 50 άτομα και υπηρετούν 32. Άρα έχουμε μια έλλειψη 18 ατόμων σε μόνιμο προσωπικό.
Από τους 32 κάποιοι έχουν αναρρωτικές άδειες και εκτελούν μόνο υπηρεσία γραφείου. Αν συνυπολογίσουμε και τη διοίκηση, που επεμβαίνει μόνο σε σοβαρό περιστατικά, τότε μένουν 20 λιμενικοί που κάνουν υπηρεσία γραφείου αλλά και βάρδιες.
Αυτό έχει σαν συνέπεια οι πολίτες πολλές φορές να αγανακτούν και να δυσφορούν όταν δεν εξυπηρετούνται, διότι τα γραφεία μένουν κλειστά για να μπορούμε να είμαστε έξω.
Ο Λιμενάρχης Ζακύνθου θα φύγει με μετάθεση και στη θέση του θα έρθει άλλος συνάδελφος από την Αθήνα. Απλώς δεν γνωρίζουμε το χρονικό διάστημα που θα γίνει αυτό.
Στο λιμάνι της Ζακύνθου δεν υπάρχει καμία ασφάλεια στον απόπλου και στον κατάπλου των πλοίων. Οι ταξιδιώτες δεν υπακούουν στις εντολές των λιμενικών και κυκλοφορούν ανάμεσα στα οχήματα.
Ο σταθμός των επιβατών είναι κλειστός, διαγραμμίσεις δεν υπάρχουν ούτε και κάποιο στέγαστρο. Έχουμε λακούβες και το μάστερ πλαν πηγαίνει πίσω, ενδεχομένως από κάποια συμφέροντα. Υπό αυτές τις συνθήκες είναι ορατός ο κίνδυνος να γίνει κάποιο ατύχημα…».