Μάνθος Μπολίδης: Το τουριστικό προϊόν της Ζακύνθου πρέπει να γίνει value for money
28/07/2023
«Η εικόνα που προβλεπόταν για τη φετινή τουριστική σεζόν επαληθεύεται, με την έννοια ότι πηγαίνουμε πολύ καλά στις αφίξεις.
Δυστυχώς όμως, οι επισκέπτες μας δεν έχουν μεγάλη αγοραστική δύναμη. Οι τιμές της Ζακύνθου στα καταλύματα δεν είναι υψηλές σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Τα πακέτα που προσφέρονται δεν είναι απαγορευτικά.
Εκεί που υπάρχει αύξηση τιμών είναι στις εκδρομές και στον επισιτισμό. Όλο αυτό δεν βοηθάει το τουριστικό μας προϊόν, διότι τελικά βλέπουμε πολλούς πελάτες να στρέφονται στα οργανωμένα πακέτα για τη μεταφορά και τη διαμονή τους.
Σε ό,τι έχει να κάνει με τις βίλες εκεί παρουσιάζεται μεγάλη πτώση και αυτό συμβαίνει επειδή έχουν ακριβύνει τα αεροπορικά εισιτήρια και δεν υπάρχουν και διαθέσιμες πτήσεις για τους μεμονωμένους τουρίστες.
Δεν νομίζω πως θα ομαλοποιηθεί η κατάσταση τα επόμενα χρόνια, ιδιαίτερα όσο συνεχίζονται τα οικονομικά προβλήματα σε όλο τον κόσμο. Τα πάντα είναι προσφορά και ζήτηση. Για να επιβιώσουμε οικονομικά και να μας προτιμούν, χρειάζεται αυτό που προσφέρουμε να είναι value for money.
Πρέπει να γίνεις ένας αναπρογραμματισμός, να βγάλουμε λιγότερο κέρδος για να πετύχουμε μεγαλύτερη επισκεψιμότητα.
Έχουμε μια κακή εικόνα της Ζακύνθου σε ό,τι έχει να κάνει με την καθημερινότητα. Βιώνουμε έναν εσωτερικό πόλεμο. Υπάρχουν φυσικές ομορφιές, αλλά το νησί βρωμάει, το νερό είναι ακατάλληλο, ενώ γεμίσαμε ποντίκια. Όλο αυτό γίνεται κατεστημένο και ο τόπος μας είναι παρατημένος.
Μια παροιμία λέει «κάλλιο να σου βγει το μάτι παρά το όνομα». Είναι πολύ δύσκολο όταν επικρατεί αυτή η κατάσταση, να πείσουμε τους ξένους ότι έχουμε βελτιωθεί.
Το Ναυάγιο είναι κλειστό νομικά, όμως λειτουργεί και ιδιαίτερα από πάνω στο πλάτωμα οι επισκέπτες μας πηγαίνουν. Τα όσα έχουν γίνει με τις αλλοπρόσαλλες αποφάσεις έχουν δημιουργήσει σύγχυση…».