Ελλιπής η καθαριότητα την περίοδο του Πάσχα γιατί δεν ενισχύθηκε όπως έπρεπε η αποκομιδή παρά τις πολλές προσλήψεις/ Η κυβέρνηση έχει ολιγωρήσει για το «Ναυάγιο» και μόνο η Ανώνυμη Εταιρεία θα έδινε λύση
09/05/2024
«Στην Πασχαλινή περίοδο δεν υπήρξε κάποια θεαματική αύξηση επισκεπτών και αυτή κινήθηκε από 5% έως 7%. Πάντοτε όταν αυτή η γιορτή πέφτει τον Μάιο, τα πράγματα είναι λίγο καλύτερα από το εάν το Πάσχα έπεφτε τον Απρίλιο. Άρα, είχαμε ένα μέτριο προς καλό διάστημα λίγων ημερών που συνέπεσε και με την έναρξη του τουρισμού.
Για το «Ναυάγιο» δυστυχώς έχουμε μια από τα ίδια. Για άλλη μια χρονιά η κυβέρνηση και ο Δήμος δεν κατόρθωσαν να αλλάξουν προς το καλύτερο τα πράγματα. Δεν έγινε κανένα βήμα προς τα εμπρός και όλα είναι στάσιμα.
Η κυβέρνηση έχει ολιγωρήσει. Αν είχε γίνει η Ανώνυμη Εταιρεία την εποχή που υπουργός Τουρισμού ήταν ο κ. Χάρης Θεοχάρης, η κατάσταση θα είχε βελτιωθεί γιατί θα μπορούσαμε να είμαστε ευέλικτοι.
Τώρα για να το πάρει στα χέρια του ο Δήμος απαιτείται περιβαλλοντική μελέτη και να γίνει ένας φορέας με τη συμμετοχή πολλών, διότι στο Ναυάγιο δεν είναι μόνο το πλοίο «Παναγιώτης», αλλά και διάφορα μνημεία.
Ο συνδυασμός «Δύναμη Ελπίδας» έχει από την πρώτη στιγμή επισημάνει κάποια πράγματα. Δυστυχώς, έχουμε πολλά λόγια, λογύδρια και κορώνες, χωρίς έργο και αποτέλεσμα.
Όταν ο Βουλευτής μαζί με τον Δήμαρχο πήγαν στο Υπουργείο Τουρισμού για το Ναυάγιο, είχαμε πει πως έπρεπε να επισκεφθούν το Υπουργείο Οικονομικών, γιατί αυτός είναι ο ιδιοκτήτης.
Μια από τα ίδια έχουμε και στην καθαριότητα, που ήταν ελλιπής την περίοδο του Πάσχα. Έγιναν 200 προσλήψεις στο Δήμο και οι 150 από αυτούς ήταν για την καθαριότητα, ωστόσο οι περισσότεροι πήγαν σε γραφεία. Άκουσα και τον κ. Χαριάτη να λέει πως μόνο 30 άτομα ενίσχυσαν την αποκομιδή.
Επικοινώνησα με τον Αντιδήμαρχο Καθαριότητας, κ. Γιακουμέλο, τον οποίο ενημέρωσα πως όλοι οι παράδρομοι στο Λαγανά είναι γεμάτοι απορρίμματα. Μου είπε πως θα στείλει πεζή καθαριότητα χθες Τετάρτη, όμως αυτό θα γίνει τελικά από Δευτέρα.
Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα και με τον μηχανοκίνητο στόλο. Φτιάχτηκαν κάποια οχήματα από τους κυρίους Μαλούχο και Φαραό, αλλά χάλασαν ξανά. Ο τρόπος που κάνουμε την αποκομιδή είναι απαρχαιωμένος και πρέπει να αγοράσουμε σύγχρονους κάδους και απορριμματοφόρα, με τα οποία ένας και μόνο οδηγός θα μπορεί να μαζεύει τα σκουπίδια πολύ πιο γρήγορα.
Είναι απαραίτητο να εκσυγχρονιστούμε. Δεν μπορούμε να δουλεύουμε με εργαλεία και μηχανήματα του 1960 και του 1970.
Θέλω να αναφερθώ στη ΔΕΥΑΖ, η οποία δεν είναι χρεοκοπημένη και με δύο απλές κινήσεις μέσα σε λίγους μήνες μπορεί να αυξήσει τις εισπράξεις της.
Το πρώτο που πρέπει να γίνει είναι να επισκευαστούν οι βλάβες, γιατί πληρώνουμε πολλά χρήματα για να αντλήσουμε νερό και αυτό χάνεται. Περίπου 5 εκ. κυβικά νερού το χρόνο πέφτουν στα λαγκάδια. Μπορούμε με αυτή την κίνηση να μειώσουμε την άντληση και, συνεπώς, να μην χρειαζόμαστε πολλή ενέργεια.
Η διοίκηση της ΔΕΥΑΖ μιλά για 400 περίπου βλάβες, όμως σίγουρα υπάρχουν και πολλές υπόγειες. Θα τιμολογούμε περισσότερο νερό και η επιχείρηση θα έχει περισσότερα κέρδη.
Η δεύτερη κίνηση αφορά την αναβάθμιση του βιολογικού καθαρισμού και μάλιστα με δυναμικότητα από 30% έως και 50%. Να δώσουμε τη δυνατότητα σε επιχειρήσεις και νοικοκυριά να συνδεθούν και να αυξήσουμε, μέσω αυτής της διαδικασίας, τα έσοδα. Μιλάμε για απλές ενέργειες που δεν κοστίζουν πολλά χρήματα, αλλά χρειάζεται μόνο η πολιτική απόφαση…».