Νίκος Χαραλάμπους: Το 2024 θα είναι η χρονιά που οι Ζακυνθινοί θα ταξιδεύουν με υδροπλάνα/ Το νησί σας θέλουμε να είναι βάση συντήρησης και διανυκτέρευσης
23/01/2024
«Η δοκιμαστική πτήση που πραγματοποιήθηκε ήταν ένα ορόσημο για των εταιρεία μας, την Hellenic Seaplanes. Μετά από μία δεκαετία φαίνεται να προχωρούν τα πράγματα και η παρουσία των Υπουργών, δείχνει το έμπρακτο ενδιαφέρον της κυβέρνησης για τα υδροπλάνα.
Είναι αλήθεια πως έχουμε ζήσει μια μακρά διαδικασία για να δοθούν οι απαραίτητες αδειοδοτήσεις. Η Ελλάδα είναι μια μαγευτική και τουριστική χώρα. Τα υδροπλάνα είναι ένα βασικό μέσο συγκοινωνίας για να βλέπουν και οι επισκέπτες μας περισσότερα μέρη. Μιλάμε για μια ευρύτερη ανάπτυξη και δίνεται ώθηση σε νέα τουριστικά προϊόντα, ενώ προκύπτουν ευκαιρίες για επαγγελματικές δραστηριότητες.
Έχουμε τριών ειδών αεροσκάφη: Τα οκταθέσια, τα δωδεκαθέσια και τα δεκαεννιαθέσια, τα οποία χρησιμοποιούμε ανάλογα με τη ζήτηση και τη συχνότητα των δρομολογίων.
Στο Ιόνιο μπορούν να χρησιμοποιηθούν και οι τρεις κατηγορίες των υδροπλάνων, όμως στο Αιγαίο δουλεύουμε μόνο με τα δεκαεννιαθέσια, αφού έχουν δύο κινητήρες και είναι πιο ανθεκτικά στις κακές καιρικές συνθήκες που πολύ συχνά επικρατούν σε αυτές τις περιοχές.
Έχουμε και αμφίβια υδροπλάνα, τα οποία όταν δεν μπορούν λόγω καιρού να πάνε στα υδατοδρόμια, προσγειώνονται στα κοντινότερα αεροδρόμια.
Κάθε επιβάτης μπορεί να έχει μαζί του αποσκευές έως 12 κιλά. Αν χρειαστεί να κουβαλήσει περισσότερα πράγματα, τότε θα πρέπει να αφαιρούμε επιβάτες. Η διαδικασία του ελέγχου γίνεται στα υδατοδρόμια. Κάθε υδροπλάνο έχει κυβερνήτη και συγκυβερνήτη.
Η τιμή του εισιτηρίου είναι 75 έως 80 ευρώ για κάθε μισή ώρα πτήσης. Η ταχύτητα που αναπτύσσουν τα υδροπλάνα είναι από 300 έως 320 χιλιόμετρα ανά ώρα. Είναι πιο γρήγορα και από τα ελικόπτερα.
Κάθε μέσο μεταφοράς έχει τα δικά του ατυχήματα, όμως επισημαίνω πως το υδροπλάνο είναι το ασφαλέστερο μέσο, κάτι που επιβεβαιώνεται και από τις ααφαλιστικές εταιρείες.
Στη Ζάκυνθο δεν έχει αρχίσει ακόμη η αδειοδότηση του υδατοδρομίου. Το ίδιο συμβαίνει και στα υπόλοιπα νησιά. Η Περιφέρεια προσπάθησε, όμως ζήσαμε ένα κακό παρελθόν.
Είναι θέμα τοπικών αρχόντων. Αν υποθέσουμε ότι η αδειοδότηση ξεκινάει σήμερα, θα χρειαστεί έως και 1,5 έτος για να ολοκληρωθεί η διαδικασία.
Στην παρούσα φάση προχωράμε στη λύση των υδάτινων πεδίων που η αδειοδότηση δίνεται πολύ πιο γρήγορα. Αυτή η επιλογή αποτελεί μια προσωρινή κατάσταση, μέχρι να αδειοδοτηθούν τα υδατοδρόμια.
Βρισκόμαστε σε συνεννόηση με την εκκλησία της Ζακύνθου για να φτιάξουμε υδάτινο πεδίο και στα Στροφάδια. Παράλληλα, είμαστε σε επαφή με τον νέο Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων, κ. Τρεπεκλή, ο οποίος έχει συμφωνήσει για τα υδάτινα πεδία και προχωράμε.
Τον Απρίλιο του 2024 θα ενώσουμε την Κέρκυρα, τους Παξούς και τα Διαπόντια νησιά με τα Γιάννενα και την Πάτρα. Θα γίνουν δηλαδή εμπορικές πτήσεις από το βόρειο Ιόνιο σε πρώτη φάση.
Έχει γίνει ένας σχεδιασμός και δηλώνω ότι το 2024 θα είναι το έτος, που οι πολίτες των Ιονίων Νήσων θα μπορούν να ταξιδεύουν με υδροπλάνα. Εμείς θέλουμε η Ζάκυνθος να αποτελέσει βάση συντήρησης των αεροσκαφών και διανυκτέρευσης, οπότε μιλάμε για μια αναβάθμιση της περιοχής σας…».